Uitgeverij Podium


Nieuws

Daphne_Deckers_Podium_Keke_Keukelaar_2020_Q.jpg_kle.jpg
13-03-2020

Daphne Deckers X Podium

Daphne Deckers en uitgeverij Podium zijn een nieuwe, creatieve samenwerking aangegaan onder de naam Daphne Deckers X Podium. Het eerste boek zal komende zomer verschijnen: de filmeditie van haar roman Alles is zoals het zou moeten zijn. Momenteel werkt ze ook aan een non-fictieboek, dat in het najaar zal verschijnen:

De kleine gids van het NIKSEN, geluk en gezelligheid in Nederland van nu.

 

Daphne Deckers: "We leven momenteel in een roerige tijd maar ik wil met Niksen een positief boek maken over de leuke en fijne dingen in Nederland, met veel aandacht voor onze culturele eigenaardigheden. Het is erg leuk om aan te werken, ik word er zelf vrolijk van."
 
Joost Nijsen: "Dit zijn de eerste, maar zeker niet de laatste boeken die ik met Daphne hoop te brengen. Ik vind Niksen een geweldig onderwerp dat precies aansluit bij haar precieze observeren, gevoel voor humor en aangename gebrek aan cynisme. Naar haar volgende boeken in ons net geboren samenwerkingsverband Daphne Deckers X Podium zie ik zeer uit."

 

Afgelopen zomer bracht TIME een groot stuk over het Nederlandse fenomeen 'niksen' waarin werd beschreven dat ‘The Dutch’ hard konden werken maar ook heel effectief konden luieren. De internationale aandacht voor 'niksen' heeft Daphne Deckers geïnspireerd een vrolijk-stemmend, herkenbaar portret te schrijven over ‘geluk en gezelligheid in het Nederland van nu’.

Podium-uitgever Joost Nijsen ontmoette deze week in Londen al volop belangstelling bij internationale uitgevers voor de vertaalrechten.

 

Daphne Deckers Podium ©Keke Keukelaar 2020

Column Joost Nijsen

  • Column_Joost_Nijsen_11_.png

    FEESTELIJK

    17-11-2020 -

    Mensen denken vaak dat uitgevers vooral druk zijn in de Boekenweek, en rond de feestdagen. Omdat dan de boekwinkels het drukst bevolkt zijn met gretige klanten. Maar ónze drukte zit er altijd iets voor. Je zorgt als uitgever vooral dat al die mooie, verleidelijke, ontroerende, onderhoudende en leerzame boeken ruim op tijd de winkels bereiken. En de publiciteit eromheen geregeld is. Radiospotjes, advertenties, interviews, recensies, social-media-grappen, et cetera. Wie daar twee weken voorafgaand aan zo’n piekperiode aan begint, is te laat.