Podium


Nieuws

logo Manuscripta 2011 200 pixels.jpg
30-08-2011

Manuscripta

Uitgeverij Podium is ook dit jaar vertegenwoordigd met uiteraard een eigen stand (standnummer 81) in de Zuiveringshal. Daarnaast zijn er optredens van ondermeer Renate Dorrestein, Kluun & Hans van der Beek, Ingmar Heytze, Nicolaas Klei, Hans Aarsman en Sidney Vollmer.

Hans Aarsman wordt door Ronald Ockhuysen geïnterviewd over kijken, zien en het verschil tussen die twee. (en over zijn nieuwe boek De fotodetective dat in januari zal verschijnen.)

Ingmar Heytze wordt samen met Ellen Deckwitz en Menno Wigman aan de tand gevoeld door Arie Boomsma. Hoe verleiden zij hun lezers? Van Ingmar Heytze verschijnt komend najaar Ademhalen onder de maan.

Arjan Peters interviewt drie jonge, veelbelovende debutanten over het schrijven en promoten van hun debuut, hun inspiratiebronnen en toekomstplannen. Sidney Vollmer is een van hen. Zijn debuut Alles ruikt naar chocola, zal begin oktober verschijnen.

Renate Dorrestein vertelt over haar nieuwe roman De stiefmoeder in een vraaggesprek met Judith Uyterlinde dat muzikaal omlijst zal worden door Nina en Laura Philips.

Samen met Parool-journalist Hans van der Beek zette Kluun de honderd meest geruchtmakende Amsterdamse etablissementen op een rij. Vijf jaar lang interviewden ze barmannen, portiers, drugsdealers, kroegbazen, stamgasten en andere Amsterdammers hetgeen resulteerde in een heerlijk naslagwerk (Aan de Amsterdamse nachten) vol sappige anekdotes en sterke verhalen. Hoe kom je binnen in de hipste tent van Amsterdam? Wat is het favoriete café van Patty Brard? En waar kun je maar beter wegblijven?

Nicolaas Klei proefde ook dit jaar weer ruim drieduizend wijnen voor zijn Supermarktwijngids vol handige lijstjes zoals ‘Beste schuimwijnen’ en ‘Beste wijnen onder de drie euro’. Op manuscripta is hij present met een heuse wijnproeverij.

Kijk voor meer informatie en kaarten op www.manuscripta.nl

Column Joost Nijsen

  • kaart.png

    BUYS!

    20-03-2017 -

    Vaker heb ik al benadrukt hoe overtuigd ik ben van onze keuze om, anders dan de meeste uitgeverijen in ons land, geen ‘zomeraanbieding’ te maken. Tussen de voorjaars- en najaarsaanbieding in óók nog eens een selectie te moeten kneden voor de zomerbeurzen, heeft als enorm risico dat je de boeken die uit de voorjaarsaanbieding nog moeten verschijnen, vooral publicitair onvoldoende aandacht geeft zodra ze eenmaal van de persen rollen. Omdat de neuzen ten burele alweer op de volgende ‘worp’ gericht zijn.