Podium


Nieuws

tjitske0.JPG
03-11-2009

Tjitske Jansen winnaar Anna Bijns Prijs 2009!

Afgelopen vrijdagavond 30 oktober is in het radioprogramma Kunststof bekendgemaakt dat Tjitske Jansen met
de bundel Koerikoeloem de winnaar van de Anna Bijns Prijs 2009 is.
Zij zal 1 november, samen met Renate Dorrestein (mede-oprichter en ambassadeur van de Anna Bijns Prijs) te gast zijn bij het programma Kunststof TV (Ned 2, 17.35 uur) In Koerikoeloem ziet de jury (bestaande uit Anna Enquist, Jaap Goedegebuure, Marja Pruis,
Mustafa Stitou en Fleur Speet) ‘een talent bloesemen dat zijn weerga niet kent.’

Uit het juryrapport: ‘Koerikoeloem werpt een originele, gewaagde
en verfrissend humoristische blik op tragische gebeurtenissen. Het vormt in z’n diversiteit zo’n compact geheel dat de jury er niet omheen kan. De bundel is licht en donker. De bundel waaiert uit en bindt in. De bundel houdt afstand en schrijnt op de huid. De bundel is
een samensmelting van contrasten die schitteren als een juweel.’

Het volledige juryrapport is te lezen op:
www.annabijnsprijs.nl/jury.html

De Anna Bijns Prijs, bestaande uit 10.000 euro en de Anna Bijns Trofee, wordt op zondag 15 november uitgereikt in De Balie in Amsterdam. Het programma, met medewerking van Piet Piryns en de Belgische folkgroep Laïs, begint om 15.00 uur en is vrij toegankelijk.
Kaarten dienen echter vooraf gereserveerd te worden via
info@annabijnsprijs.nl

Meer informatie: www.annabijnsprijs.nl

Column Joost Nijsen

  • 1Omslag_column.jpg

    ONSTERFELIJK

    07-02-2018 -

    Je krijgt er eigenlijk nooit echt de vinger achter. Boekpromotie. Effect van marketing van boeken. Soms denk je alles al meegemaakt te hebben en precies te weten hoe de hazen lopen. Bij elk boek denken we meestal al vanaf de conceptie diepgaand na over de aard en essentie ervan en de doelgroepen en de middelen die doelgroep te bereiken. Het begint met titelkeuze en omslag, en met een publiciteitsplan met alles erop en eraan. Alles in nauw overleg met de auteur (als hij wil). Dan gaan we aan de slag.