Uitgeverij Podium


Nieuws

verhaaledith.jpg
22-10-2009

Edith Velmans te zien in de negen delige tv-serie van de NPS serie De Oorlog

Edith Velmans auteur van Het verhaal van Edith is twee keer te zien in de serie De Oorlog. In aflevering 2 en 5 figureert Edith Velmans.

Informatie over de serie en uitzendschema

De Oorlog is een 9-delige tv-serie van de NPS over de Tweede Wereldoorlog. De serie wordt gepresenteerd door Rob Trip, de eindredactie is in handen van Ad van Liempt en de historische adviezen zijn van prof.dr. Hans Blom, oud-directeur van het NIOD.

De eerste uitzending van De Oorlog is op zondag 25 oktober 2009 om 20.15u op Nederland 2. De serie eindigt met deel 9 op zondag 20 december 2009. Iedere aflevering duurt 50 minuten.

Aan de tv-serie is deze website verbonden. Na elke aflevering op tv zal een nieuw deel van die site de lucht ingaan met daarop veel beeldmateriaal.

Bij de tv-serie horen een boek en een dvd-box. Het boek 'De Oorlog' van Ad van Liempt verschijnt aan het begin van de tv-serie bij uitgeverij Balans. Zo omstreeks halverwege de tv-serie zal er een dvd-box op de markt komen met alle negen afleveringen van De Oorlog.

De 9 afleveringen van De Oorlog, Nederland 2, 20.15u:

1. De wraak van Duitsland (zondag 25 oktober)
2. Verder onder vreemd gezag (zondag 1 november)
3. Keuze's en dilemma's (zondag 8 november)
4. Welvaart, beroving, honger (zondag 15 november)
5. Hoe de Joden uit Nederland verdwenen (zondag 22 november)
6. Oorlog voor iedereen (zondag 29 november)
7. Oorlog in Indië (zondag 6 december)
8. Loodzware jaren (zondag 13 december)
9. De oorlog na de oorlog (zondag 20 december)

Column Joost Nijsen

  • Column_Joost_Nijsen_11_.png

    FEESTELIJK

    17-11-2020 -

    Mensen denken vaak dat uitgevers vooral druk zijn in de Boekenweek, en rond de feestdagen. Omdat dan de boekwinkels het drukst bevolkt zijn met gretige klanten. Maar ónze drukte zit er altijd iets voor. Je zorgt als uitgever vooral dat al die mooie, verleidelijke, ontroerende, onderhoudende en leerzame boeken ruim op tijd de winkels bereiken. En de publiciteit eromheen geregeld is. Radiospotjes, advertenties, interviews, recensies, social-media-grappen, et cetera. Wie daar twee weken voorafgaand aan zo’n piekperiode aan begint, is te laat.